Бижутата и ювелирните аксесоари са вашите скъпи помощници, дребни предмети, които могат да направят чудеса с присъствието си. Те ви правят по-ярки, нежни, красиви. Скъпоценните бижута привличат вниманието на мъжете към жените, служат като отлична идея за подарък и семпъл израз на чувствата. Но основното е, че правилните аксесоари ви правят по-уверени в себе си и в крайна сметка по-щастливи. Рядко дама може да живее без любимите си накити.
Но още по-рядко жена може да си позволи да купи украшения от известни производители от световна класа. Легендарните марки бижута сякаш не са създадени, за да ги купувате. Те са своеобразен музей, който съдържа модни колекции, истински шедьоври, произведения на изкуството от цял свят. Купуването на „музейни експонати“, разбира се, не е забранено. Но първо, нека заедно се възхитим на световните компании за бижута, които са успели да спечелят популярност на универсално ниво. С какво са известни тези марки и как са постигнали такъв феноменален успех? Ние от Capino.bg ще ви разкажем.
Бижутерските къщи на Европа: лукс, смесен с уникалност
Почти във всяка европейска страна има компания за бижута, чието име е известно по целия свят. Но за най-известните страни „доставчици“ на шедьоври на накити са определени три държави.
- Франция: традиционният законодател на стиловете в модата, и не само на бижутата.
- Италия: Страстният южен темперамент на италианците им позволява да фантазират, да играят с цветовете и формите, създавайки уникални произведения на изкуството.
- Швейцария: Способностите на талантливите дизайнери на страната не им позволяват да бъдат отстранени от света на модата за бижута.
Великобритания често се добавя към това супер трио: колониалното минало на тази страна е тясно свързано с Индия, световният доставчик на диаманти. Но британците са твърде „затворени в себе си“, така да се каже: островитяните изобщо не са отворени към света. Но с това европейската традиция на бижута, очевидно, може да се счита за изброена и приключила. Дори ако талантливи бижутери се появят в други страни от Стария свят, след кратко време те определено ще се преместят в една от споменатите по-нагоре държави и ще станат служители на местни бижутерски гиганти.
Франция: дом на изискана помпозност
Има много френски марки накити, които претендират за статут на световни знаменитости. Всички тези компании имат едно общо нещо: неизбежното използване на най-скъпите материали и създаването на ефектни накити. Нека поговорим само за най-известните френски производители на украшения.
Картие (Cartier)
Най-старата френска компания, която е родена през далечната 1847 г. Изглежда, че дори тези, които изобщо не се интересуват от мода, са чували за марката Cartier. Нищо чудно, защото компанията е правила бижута за представителите на много кралски семейства от най-известните династии в Европа. И казват, че нейна предана почитателка е била сестрата на Наполеон Бонапарт. Е, същото… Затова не е изненадващо, че марката залага на луксозни накити, лукс и шик – но как иначе?
Cartier работи само с най-висококачествени материали. Злато и платина, диаманти и рубини – само те са подходящи за шикозната марка. Между другото, интересен факт: от десетте най-скъпи рубини в света, четири камъчета били купени на търгове от тази известна марка бижута.
Топ 5 емблематични украшения от марката Cartier
Няколко скъпоценни украшения са особено разпознаваеми сред продуктите на тази марка.
- Пръстен Тринити. Тройният пръстен се състои от три вида злато, всеки от които има свое собствено символично значение: розовото означава любов, жълтото означава лоялност, а бялото означава приятелство.
- Дамски часовник с гривна. Малък правоъгълен часовник, инкрустиран с диаманти, е добър пример за комбинацията от естетика и функционалност. Аксесоарът е измислен още през 1888 г. Такива часовници станаха буквално задължителни за всички европейски заможни и модерни дами и холивудски знаменитости.
- Накити под формата на насекоми и диви животни. Основното диво животно за известната марка е пантера. То е символ на късмет и истински талисман на френската компания. Така се казва и едноименната колекция от бижута на въпросната фирма. Но пантерата не е единствена: в списъка на шедьоврите на Cartier можете да намерите магически крокодили, папагали, водни кончета, пеперуди и скарабеи. Разбира се, всичко това е направено изключително от много скъпи материали – злато, платина и диаманти.
- Кръгла гривна LOVE. Този продукт, пуснат през свободолюбивите шейсетте години, беше много обичан от модерните дами по онова време и благодарение на съвременните знаменитости получи втори шанс за популярност. И все пак, защото се носи например от Дженифър Анистън и дори от самата Анджелина Джоли.
Компанията не се ограничава само до производството на бижута. Известното име позволява на марката Cartier да продава всичко – от химикалки до запалки, от чанти до аксесоари, от тоалетна вода до копринени носни кърпички.
Бушерон (Boucheron)
Годината на основаване на тази компания също е впечатляваща: тя е 1858 г. През годините бижутерите на Boucheron доказаха на целия свят, че дори шокиращи на пръв поглед бижута, смели дизайни и несъответстващи комбинации може след известно време да се превърнат в спокойна класика. Boucheron не се колебае да използва кичът по практичен начин – пера, ориенталски мотиви и друга екстравагантности, превръщайки шокиращото в бижутерска тенденция.
Любима техника на тази марка е разиграването на сюжетите на най-дивата фауна – колибри, папагали, жаби, лебеди, коне, вълци, костенурки, сови, лемури, хамелеони, таралежи и гущери. От този „бижутерски зоопарк“ очите стават разногледи – и то поради добра причина. Фантазията и умението на бижутерите на компанията са способни да създават практически живи творения от неодушевени, но много скъпи скъпоценни камъни и метали.
Топ 3 емблематични накити от Boucheron
Основната визитна картичка на компанията са изделията, свързани с флората и фауната. Но дързостта на марката надхвърля всички граници.
- Колие във формата на змия. В края на далечния 19 век основателят на компанията Фредерик Бушерон подарява на жена си такава огърлица преди дългото си пътуване. Тя била символ на любов и закрила, както и обещание за възможно най-бързо завръщане. Украшението веднага се превърнало в култова класика, както заради необичайния си външен вид, така и заради трогателната си история. Малко по-малко от сто години по-късно наследниците на основателя решават да актуализират колието и да пуснат цяла колекция Serpent Bohème, посветена на същия Бушерон.
- Листа от бръшлян. Това растение е символ на френската култура. В страната на любовта бръшлянът е отговорен именно за тези чувства – за любовта, за чувствеността, за страстта, която те свързва с друг човек, подобно на издънки от бръшлян. Затова не е изненадващо, че през век и половина от съществуването на компанията листата на бръшлян многократно се появяват като емблематични украшения. Най-новите очарователни аксесоари включват висулката на куртизанка и тиара, изработени специално за кралицата на Йордания. Компанията има и отделна колекция Lierre de Paris, посветена на това растение.
- Пръстенът Quatre. Понякога изглежда, че Boucheron започва там, където свършва Cartier. Там, където последните са притиснати от репутацията на „марка № 1“, Boucheron смело заявява: това не ни притеснява! И прави такъв шедьовър като пръстена Quattro. Той напълно отговаря на името си и се състои от четири компонента: бяло, розово, жълто злато (къде сме виждали това, нали?) И очарователна четвърта ивица от керамика. Смело? И още как. Класика? Несъмнено.
Всяко бижу на известната марка Boucheron е самият живот, въплътен в благородни метали и цветни камъни: животът е страстен, чувствен, противоречив, понякога философски, но винаги красив. Ето защо не е изненадващо, че монарси, известни личности и богати хора са готови да изразят себе си с тези накити, които могат да си позволят, и не само да се любуват на клонче бръшлян от френската марка, но и да го получат за колекцията си в кутията си за бижута.
Van Cleef & Arpels
Тази компания е малко по-млада от другите две, но с малко: смята се, че марката е основана през 1896 г., но получава официална регистрация само десет години по-късно. За разлика от по-голямата част от компаниите,Van Cleef & Arpels са невероятно „точни“ (но в най-добрия смисъл на думата).
Представете си, те са почти единствените, които правят сериозна подготовка за самата изработка на бижутата. Първо майсторът ювелир създава предварителните чертежи, а после след съгласуване на всички детайли създава прототип на накита, като използва калаена сплав като прототип на благородния метал и кристал вместо скъпоценни камъни. Такова задълбочено проучване ви позволява да визуализирате бъдещото изделие във всичките му детайли. И тогава в игра влизат златото (обикновено бяло) и платината, както и първокласните скъпоценни камъни.
Топ 3 емблематични бижута от Van Cliff and Arpels
Подобно на предишната марка, Van Cleef & Arpels умело вплитат растителни и животински мотиви в своите продукти, създавайки наистина ярки и уникални накити. Интересни и трогателни са и приказните им персонажи – още едни любимци на бижутерите на уникалната марка.
- Колието Алхамбра. Четирилистната детелина е древен символ на късмета. Според легендата, това растение вдъхновило Жак Арпелс да създаде украшение, което е било предназначено да стане легендарно. Първият златен сотуар (дълга огърлица) смаял публиката с комбинация от лукс и простота. Например, двадесет скъпоценни листа от детелина били разпръснати по цялата му дължина и рамкирани със златни мъниста. Елегантността на това украшение подлудила модерните дами.
Така колието Алхамбра се превърнало в отличителен белег на компанията, като впоследствие се трансформирало повече от веднъж под влиянието на времето и модата. През дългите години на съществуването си, колието е допълвано с най-скъпоценните камъни: малахит, лапис лазули, оникс, корал, тигрово око, тюркоаз, седеф, карнеол, диаманти, ахат, скален кристал. Хубава колекция, нали? Впечатляваща е и най-новата трансформация на това бижу: колието се превърна в луксозен часовник, чийто циферблат е изработен в познатата форма на четирилистна детелина.
- Часовник със скрит циферблат. Бижутерите на известната марка са изпробвали тази технология дълго време и не се уморяват да я разработват. За един от най-необичайните и впечатляващи шедьоври на нашето време може да се счита часовника Rubis Secret, представен преди не повече от пет години. На пръв поглед бижуто представлява гривна от бяло злато, обсипана с рубини и диаманти в няколко линии. И само по искане на собственика тайната може да бъде разкрита: грандиозен часовник, изработен от същото бяло злато, се издига от рубинената кутия.
- Скъпоценни балерини. Колекцията от танцьорки се появява през далечните и трудни 40-те години на миналия век. Във военно време, за да си напомнят за прекрасния живот, който е бил и несъмнено ще се върне, бижутерите на известната марка създали цяла колекция от балерини като символ на лекота, радост и надежда за по-добро бъдеще. Оттогава минали много години и все повече нови балерини „танцуват”, оставайки разпознаваеми в целия свят по брошките на легендарната компания. Сред най-добрите са балерините от колекцията Peau d’Ne, вдъхновена от текстовете на френския разказвач Шарл Перо.
Van Cleef & Arpels не е просто обединението на Алфред ван Клиф и Естел Арпелс. Това е и невероятната любовна история на двама креативни хора. Страстният съюз в продължение на много години определял посоката на развитие на компанията. И сега, когато влюбените отдавна са обединени в рая, техните потомци продължават да създават шедьоври на бижутата с оглед на любовта и чувствеността, оригиналността и уникалността, които били присъщи на тази велика двойка.
Италия: слънчевото великолепие на бижутата
Накитите на италианските марки са вдъхновени от пищната красота на Апенинския полуостров. Изглежда, че способността да правят лукс по хармоничен начин е заложена в гените на представителите на тази нация. И дори ако на някого изглежда, че везните забележимо се люлеят към лукса, а не към хармонията, италианските майстори с усмивка продължават да правят това, в което са най-добри: поредните шедьоври.
Damiani
Това е може би една от най-известните марки: смята се за най-популярната в Италия и е сред първите три на планетата. Damiani скоро ще отпразнува столетния си юбилей, докато бижутерите на компанията непрекъснато работят, за да поддържат репутацията и на най-добрата марка в страната.
Топ 3 емблематични бижута от Damiani
Добре познатият почерк на майсторите бижутери на тази марка е използването на класически диамант. Самото кръгло оформяне осигурява страхотен блясък, плюс уникалната техника lunette (която, разбира се, се пази в най-строга секретност) позволява на диамантите да бъдат възможно най-ослепителни.
- Пръстенът Queen. Този пръстен е истинска визитна картичка на известната марка. Изработен е от два вида злато: розово и бяло и е украсен с голям единичен диамант. Дизайнът на бижуто е наистина гениален. Пръстенът Queen е едновременно трогателен и женствен, класически и традиционен, елегантен и семпъл, лаконичен и луксозен. Изглежда, че магически съчетава напълно различни подходи към красотата на бижутата. Затова не е изненадващо, че популярността му е изключително висока. И за съжаление, шансовете да попаднете на негови фалшификати са изключително високи.
- Гривната Scualo. В превод от италиански Scualo означава акула. Но няма нищо лошо в гривната, проектирана от Габриел Дамяни. Красотата и не е страшна. Да, гривната представлява две челюсти на акула, които се затварят на китката. Украшението е изработено от платина и жълто злато, освен това аксесоарът е изцяло покрит със скъпоценна лента от прозрачни и светло жълти диаманти.
- София Лорен. Това не е едно бижу, а цяла колекция, посветена на дългогодишното приятелство между красивата актриса и бижутерската къща Дамяни. В процеса на създаване на бижута авторите са използвали два вида злато: бялото злато е отговорно за обичайната класика, а розовото злато представлява съвременната мода. Плавните линии на заоблените бижута и традиционно яркото излъчване на кръглите пръстени, обеци и висулки пленяват ценителите на интелектуалната красота и изтънченост.
Damiani е известна марка, спечелила 18 от най-престижните награди за бижута с определена и сериозна причина. Всеки накит, сътворен от фирмата в продължение на последните сто години, е ръчно изработен. Представете си колко висока трябва да бъде квалификацията на майстора и колко бижутерът трябва да е влюбен в работата си, за да създава неуморно шедьовър след шедьовър!
Buccellati
Ако Дамяни се стреми само да премине стотната годишнина, то основаната през 1919 г. марка Bucciarati вече я е преодоляла. Златото и платината са техните основни метали за направа на бижута. Диаманти, сапфири и смарагди са основните им камъни.
В духа на новаторите, неограничени от никакви граници, Buccellati създава не само бижута. Можете да намерите например техни прибори за хранене от висококачествено сребро. Но обществеността беше много по-шокирана от нещо друго: безстрашните италианци решиха да създадат калъф за iPhone от злато и диаманти с минимална цена от двеста хиляди долара. Издишахте ли? Вдишайте отново: известната марка не се оплаква от липсата на купувачи на такъв аксесоар.
Топ 3 емблематични накити от Buccellati
Бижутерите на компанията знаят как да направят лукса елегантен и традициите модерни. Всяко едно украшение, изработено от известната марка е ярко доказателство за това.
- Гривни със специално закопчаване. Смята се, че такива гривни са направени за първи път от основателя на марката, а днес твърдите масивни бижута се сливат в едно цяло, така че закопчалките им изобщо не се виждат. Темата на гривните може да бъде различна, единственото, което остава разпознаваемо е как се закопчават.
- Диадеми. Колкото и да е странно, едно от най-търсените украшения на марката са диадемите. И търсенето им само расте. Не само членовете на кралското семейство искат да носят подобни бижута, а и обикновените (или необикновените) булки. Затова диадемите са се превърнали в един от символите на италианските бижутери. Като бонус за взискателните младоженки, които няма да носят такива накити всеки ден, Buccellati създава трансформираща се диадема. След сватбеното тържество бижуто лесно се превръщат в колие и става много по-практично.
- Обеци Teodolinda. Тези масивни обеци с висулки впечатляват със своята елегантност. Всяка обеца представлява венец от миниатюрни листа и клонки от бяло и жълто злато и сапфири. В центъра на венеца има голяма капка, направена от рубин на която са изрисувани флорални мотиви. Това е един от перфектните примери за това колко елегантни и деликатни могат да бъдат дори най-ярките бижута.
Също така е важно да се отбележи, че всяко бижу на известната марка се изработва ръчно. Дизайнът на дантела и специалната метална текстура, напомняща копринен или ленен плат, са основните им характеристики. Нестандартната филигранна резба е резултат от нанасянето на милион малки прорези върху метала, които като цяло образуват едно платно. Компанията цени репутацията си и затова стриктно следи съвършенството на създадените бижутерски шедьоври.
Швейцария: богатството е начело на всичко
Швейцарските марки бижута от световно значение, честно казано, не изумяват с огромно разнообразие. Но това е само защото съществуващите ювелирни къщи са толкова здраво стъпили на краката си, че не е толкова лесно да ги преместите от мястото им под диамантеното слънце.
Chopard
Далечната 1860 г. е началото на този стандарт за швейцарско качество и швейцарски дискретен лукс. Chopard започва с производството на часовници (според тогавашната мода все още джобни часовници и едва след това ръчни часовници) и доста бързо решават да използват в процеса благородни метали и диамантени инкрустации.
Топ 3 емблематични украшения на Chopard
Основната визитна картичка на известната марка Chopard е, разбира се, часовникът. Но компанията, която произвежда дори и луксозни рамки за очила, определено има с какво да се похвали, освен с уникални хронометри.
- Chopard Happy Diamond. Това е името на колекцията аксесоари със сапфирено стъкло, под което са поставени диаманти и сапфири.
- Ice Cube. Уникална колекция от аксесоари с ясни геометрични линии. Те подкрепят повсеместната тенденция свързана с геометрия и необичайни диаманти с квадратно оформяне. Скъпоценните ледени кубчета са едновременно безкрайно прости и „практични“ – и в същото време ви подлудяват с бляскавото си излъчване.
- Pushkin. Въпреки че тази колекция не е станала най-известната в редица къщи за бижута, тя определено е една от най-интересните. Вдъхновението идвало, както може да се досетите от Александър Сергеевич Пушкин. Руските приказки, преработени от поета, оживяват в пръстени, брошки, колиета и обеци, създадени от талантливи бижутери с помощта на рубини, сапфири, диаманти и изумруди.
Изглежда Chopard е марка, за която няма забрани. Те са толкова свободни, че могат да си позволят да създават накити в различен, тоест във всеки стил. От подчертано ретро до остра модерност, от сдържана лаконичност до шокиращи масивни „бижута животни“. За създателите на ювелирната къща е важно творчеството в най-чистата му форма и абсолютното отсъствие на каквато и да е рамка. За това Chopard спечели славата на „най-освободената“ марка за бижута.
De Grisogono
За разлика от Chopard – старейшините на бижутерската индустрия, De Grisogono е млада марка (основана е в началото на 90-те). И, честно казано, „не е напълно“ швейцарска. В смисъл, че е наситена с южното страстно флорентинско слънце – все пак именно в Италия прекарва детството си основателят от ливански произход Фаваз Груози. Не е ли това причината за „засилената жажда за живот“, шокираща и пронизваща чувственост на всички украшения на De Grisogono?
Груози е сигурен, че накитите му не са за всеки. Той създава уникални помпозни аксесоари за смели жени, които не се страхуват да се доверят на усещането на майстора и изглеждат необичайно (и страхотно в същото време!). Ювелирът не се уморява да подчертава: само интелектуално надарена и свободна жена е в състояние да оцени работата му. Бижутата на известната марка се отличават с добре познатата си „ирационалност“: авангардът, доведен до максимум, в нашето време на лаконични накити от матов метал, определено няма да бъде по вкуса на всяка млада дама. Но за Груози това определено не е проблем: богатите клиенти на неговите ювелирни шедьоври се редят на опашка, за да закупят коктейлни пръстени с черни диаманти.
Емблематични украшения от De Grizogono
Има бижутери, които вървят половин крачка пред другите. Що се отнася до De Grisogono, изглежда, че в сравнение с него всички останали просто се връщат назад. Луксозните масивни накити, създадени от гения на майстора, удивляват въображението. Въпреки че могат да се напишат томове за причудливите бижута на Груози, истинското му отличително постижение беше използването на черния диамант.
Именно този камък стана визитната картичка на майстора. Със сигурност може да се каже, че модата за това забележително бижу започна именно благодарение на известната марка De Grisogono. Самият Груози с охота разказва, че веднъж видял в едно от списанията публикация за черен диамант (наричал се „Черен Орлов“) с тегло 195 карата. Самият този диамант и мистичните истории, които го съпровождат, привлекли вниманието на бижутера. Груози не потърсил Орлов, но бил страшно вдъхновен от тази история. Първото му бижу бил пръстен, в който съжителствали големи черни диаманти и огромна бяла перла. Говорело се, че клиентът, пожелал да остане анонимен, бил безкрайно щастлив. Щастлив бил и Груози, който решил да закупи още черни камъни и да създаде пълноценна колекция.
Такова решение на бижутера се възприело съответно от обществото: никой не вярвал, че такива неща могат да бъдат продадени. Но Груози бил уверен в себе си и успял да въведе черните диаманти в световната мода и да направи този камък разпознаваема емблема на марката De Grisogono. Днес черните диаманти красят не само пръстените или колиета на известната марка. Майсторът не обича да спира дотук и инкрустира часовници, дрехи и мобилни телефони с разпознаваемия камък-емблема.
За съжаление днес ярката история на марката се счита за завършена: преди малко повече от година бижутерската къща обяви фалит. Самият Груози обаче не е объркан и продължава да работи под новото име Fawaz Gruosi Geneve. Въпреки това De Grisogono остава една от най-ярките и уникални страници в съвременната швейцарска бижутерска индустрия.
Великобритания: наследството на колониалния шик
Сред британските фирми за бижута е пълно с марки със солидна история. Ние от Капино бихме желали да отбележим Garrard – една от най-старите къщи за бижута в Мъгливия Албион, която е основана през първата трета на осемнадесети век! Век по-късно фирма Гарард става официален доставчик на бижута за кралския двор и има честта да носи тази титла и днес. Основният шедьовър на Гарард (ако не се вземат предвид многото диадеми) е, разбира се, брачната халка, която е украсявала аристократичния пръст на принцеса Даяна. Брачната халка от бяло злато била инкрустирана с голям син сапфир, заобиколена от много малки диама нти, и спечелила статута на най-популярното бижу във Великобритания. Когато Кейт Мидълтън, съпругата на принц Уилям, наследи пръстена много години по-късно, дори имаше негласна забрана за разпространение на копия на точно този накит.
Но по-добре ние от Capino.bg да ви разкажем за друга британска марка – младата и дръзка къща за накити Graff.
Graff
Основателят на известната марка, както може би се досещате, е британец с фамилия Граф (и малко име Лорънс). Това се случило през 1960 г. и Граф по това време заемал почетното четвърто място в върха на световните богаташи. Уникалният почерк от диаманти с различни размери и цветове се превърнал в бързо разпознаваема емблема на бижутерите на марката. Днес марката Граф се свързва и с кралския дворец, тъй като е официален доставчик на диамантени камъни за кралското семейство. В нашите луди времена марката не се срамува да бъде неимоверно разкошна, директно заявявайки, че залага на богатство, лукс и изключителност. Майсторите използват в колекциите си луксозни флорални мотиви (особено флорални) и поставят ярки геометрични акценти.
Емблематични накити на Graff
Както в случая с De Grisogono, няма смисъл да говорим за някакви класации. Граф е друг крал на диамантите, който не признава други камъни. Идеалното оформяне на големи минерали е неговата силна страна, следователно почеркът на известната марка се разпознава главно по скъпите, големи диаманти с първокласно качество, включително:
- Lesedi La Rona: най-големият диамант с изумрудено оформяне (302 карата);
- Venus: най-големият диамант, направен с оформяне тип „сърце“ (119 карата);
- The Golden Empress (Златната императрица): най-големият жълт диамант в света (132 карата).
Е, символът на лукса и същевременно визитната картичка на марката е, разбира се, диамантен часовник с красноречивото име Hallucination (Халюцинация). Цената на хронометъра е 55 милиона долара.
Бижутерските къщи в Азия: фината философия на Изтока в скъпоценните бижута
Източната традиция е много специална. Вярванията и обичаите на жителите на източните страни често не са много ясни за жителите на други части на земното кълбо и затова не намират особен отклик в душите на европейците и представителите на други народи. Да, да речем, богатите и луксозни индийски украшения едва ли ще бъдат подходящи в нашите градски реалности, където се ценят комфортът, известна сдържаност и практичност. Дори силно минималистичната гривна за глезена (оригинално произхождаща от същата Индия), която беше много популярна това лято, стилистите препоръчват да я оставите за същия сезон – през лятото. Това украшение изглежда много странно в поредицата от сиво офис ежедневие.
От друга страна, талантливите бижутери от индийски, казахстански, японски произход все повече търсят професионално щастие извън родината си. Те отиват да работят в Европа или Америка, създавайки марка за бижута, която е модерна не в национален, а в глобален смисъл. И така се е случило, че може би само Япония е останала основната и единствена бижутерийна страна на Изтока.
Япония: нежен дъх в красотата на бижутата
Японската красота е нетривиална история. Тя не крещи, не хваща окото. Нейната трогателност отива право в сърцето и остава там завинаги. Вероятно затова и един от най-уважаваните камъни в Япония дори не е камък. Това е перла. Това превъзходство на органичните накити вдъхновява все повече и повече майстори да създават свои собствени уникални ювелирни произведения.
Mikimoto
Най-известната японска марка бижута има почтена възраст. Г-н Кокичи Микимото основава собствена компания в края на 19 век, но в историята на украшенията се запечатва като професионалист, изобретил изключителен начин за отглеждане на перли в изкуствени резервоари. В крайна сметка, как се е случвало всичко преди? Отнема няколко години или дори десетилетия, за да получите перлено мънисто. Докато песъчинка не влезе в черупката, докато седефът се натрупа пласт по пласт, докато водолазът не извади мидата от морското дъно а след това трябва да извади и перлата… Това е и дълго, и скъпо. В главата на Микимото дошъл брилянтен план: в края на краищата човек може да контролира процеса на раждането на перлата и да го ускори. От тук можете бързо да стигнете до създаването на своя собствена марка, на която е било предназначено да стане легендарна.
Топ 3 емблематични накити от Mikimoto
Основните материали за Микимото са злато и платина, диаманти и перли, нанизани на копринена нишка. Умело съчетавайки ги, майсторът постига приказно красиви резултати.
- Перлени нишки. Всъщност това е истинската визитна картичка на марката – перли Акоя, култивирани от самия Микимото, мъниста от бял, златист или дори черен цвят образуват перлени нишки, които украсяват вратовете на японски и европейски красавици. Нищо излишно – просто перла гениална в своята простота.
- Клипсата на Ягурум. Това е уникален аксесоар, който Микимото подготвил за изложението в Париж през 1937 г. Странното бижу можело да се сглобява и разглобява, образувайки брошка, фиби и други аксесоари. Клипсата е изработена от платина и бяло злато и е инкрустирана с перли, диаманти, сапфири и смарагди. Вече в наше време наследниците на майстора представиха „надграждане“ на клипсата от 1937 г. Бижуто от модел 2020 може да се трансформира в гривна, висулки, колие и дори колан. Състои се от злато и е инкрустирано с перли, диаманти, седеф и кварц. Основната характеристика е и уникално решение: диамантът в тази клипса е инкрустиран с перли. Все още никой друг бижутер не е успял да направи това.
- Сътрудничество с Hello Kitty. Това е невероятно решение: философиите на тези две известни марки са твърде далеч една от друга. Но, както обикновено се случва с гениите, резултатът надминал всички очаквания. Линията се състои от 20 бижута: обеци, гривни и мъниста от злато и сребро, диаманти и рубини. И, разбира се, перли. Кажете ни, моля, бихте ли желали перлено колие от 12 нишки с лице на котка, украсено с диаманти и елегантни квадратни обеци? Пригответе се да платите около 300 хиляди в твърда американска валута. Декоративен обръч за коса ще струва по-малко: само 10 хиляди. Но най-скъпото украшение – диадема с ягоди, вътре в която се крие очарователна котка с любимия си – ще ви струва не по-малко от един милион долара.
Уникалните накити на японския майстор са истинско съкровище, което може да украси всяка жена. Mikimoto активно рекламира украшенията с перли по модните подиуми. И, съдейки по факта, че перлите сега чупят всички рекорди по популярност, японският ювелир успява. Движи се в правилната посока.
Бижутерските къщи в САЩ: залог за шик и изисканост
Американската мода за бижута е интересно явление. От една страна, американските бижутери са си напълно самодостатъчни и се фокусират върху традициите на своята страна. От друга страна, те създават абсолютно космополитни орнаменти, в които са слети „знаците“ на други народи, култури, обичаи и разбирания за красота. В крайна сметка Америка е място, където хора от цял свят се събират в търсене на щастие. Така се оказва, че в този огромен мултинационален котел се „готви“ нещо наистина уникално и в същото време вкусно за всеки. В същото време американските бижута от световна класа почти винаги са в стила на „Великия Гетсби“: шик, сияен, удивително скъп – и винаги елегантен. Ще ви разкажем само за една бижутерска къща. Само за една, но – за най-известната.
Tiffany & Co
Американската компания за бижута е изминала дълъг и труден път към безумната популярност. Да, тя е основана още преди френските Cartier и Boucheron, през далечната 1837 година. Въпреки това, докато известната марка не се заела сериозно с бижутата и не навлязла на европейския пазар, тя не можела да се похвали с особена популярност. И това се случило само век по-късно. Оттогава броят на дамите, които искат да получат заветната тюркоазена кутия като подарък, нараства в геометрична прогресия. А бижутерите на компанията работят усилено, за да не разочароват взискателните купувачи. Да, Tiffany се счита за най-ориентираната към клиента марка бижута: те ценят репутацията си толкова много, че внимателно гарантират, че всеки клиент ще бъде доволен от покупката. И успяват!
Топ 5 емблематични накити от Tiffany
Името на къщата за бижута Тифани е добре познато на всеки от нас. Може би в надпреварата за най-разпознаваемо име на бижута американската компания би могла лесно да победи всички останали конкуренти. Най-отдалечените от модата хора може би са чували само името на култовия филм с Одри Хепбърн, по-напредналите читатели силно свързват Тифани с тюркоаз, докато топ феновете на бижутата на американската марка със сигурност ще могат да изброят емблематични нейни бижута без наша помощ.
- Венчален пръстен. Според статистиката това бижу е едно от най-желаните в света. Това е тънка златна рамка с инкрустация под формата на единичен голям диамант с необичайна форма, фиксиран с шест зъба. Дизайнът на пръстена е разработен в края на 19 век и е напълно революционен за това време. Напълно открит диамант, сияещ с всяка една от своите перфектно оформени страни, показа важността на инкрустирането на перфектния скъпоценен камък.
- Висулки под формата на ключове. Ключове – висулки от бяло, розово и жълто злато, декорирани с диаманти, се считат за един от най-емблематичните и желани аксесоари. Тифани успя да избере един от най-символичните предмети – ключ, да го постави близо до женското сърце и да го изпълни не само с естетическо, но и с философско съдържание.
- Висулка-сърце. Простите висулки във формата на сърце са едни от най-известните в света. Колекцията Return to Tiffany се появява в самия край на шейсетте години, завладявайки не само с нечуваната простота на идеята, но и с наивния надпис: моля, върнете се към Tiffany. Това беше и послание за онези, които са намерили чуждо бижу: при връщането му в магазина специалистите можеха да проверят на кого принадлежи парчето (с помощта на специален номер, гравиран върху всяка висулка) и да го изпратят на разочарования собственик.
- T – означава Тифани. Още една разпознаваема колекция, във всеки продукт на която можете да намерите главната буква на името на марката. Удивително е как едно толкова просто решение може да спечели сърцата на капризна публика, но оттогава просто Т на пръстен или гривна от злато, инкрустирани с диаманти, е съкровената мечта на всяка втора модерна жена. Ако не и на всяка първа.
- Знакът за безкрайност. Колекцията Infinity включва гривни, обеци, пръстени и висулки със символа на безкрайността, обърнатата осмица. Както и в други линии на марката, простотата на дизайнерските решения ви изпълва с възхищение: възможно ли е това? Но след известно време изведнъж осъзнавате, че това е единственият начин. Любовта, неподвластна на времето е идеално въплътена в бижутата на тази колекция.
Интересното е, че Тифани в много отношения е била марка на пионери и откриватели. Тази компания решила да пусне каталог с бижута, така че богатите американци да могат удобно да поръчват бижута за себе си и да ги получават по пощата. Не ви ли напомня за нищо? Това се случило още в средата на 19 век. Впечатляващо, нали? Това е грижата и отношението към клиентите.
Бижутата са наистина вълшебно нещо, което придава на всяка жена невероятен чар и обаяние. За съжаление не всеки може да си позволи бижутата на топ производителите. От друга страна, представете си колко лесно би било да вместите подобни аксесоари в ежедневието си? Голям диамант в годежен пръстен от популярния производител Tiffany или куп черни диаманти от “фантастичния“ De Grisogono – не на всяка вечеринка могат да се сложат толкова претенциозни бижута, да не говорим за ежедневното им носене на работа в офиса. Това обаче не е причина да се разстройвате! Бижутерските шедьоври са прекрасни, защото могат да се разглеждат, на тях могат да се възхищават – и то до безкрайност. В крайна сметка не е необходимо задължително да притежавате красотата. Можете просто да и се възхищавате.